Odpověď je snadná, spolupracovat s někým, kdo oboru rozumí a dobře ví, co vás může potkat. Specialista v realitách dovede odhadnout, co se bude dít a dohlédne na veškeré administrativní procesy, které se týkají prodeje nebo koupě bytu. A volba nemusí být složitá. Oslovte někoho, kdo má za sebou dlouholetou úspěšnou praxi a vynikající reference. Jako kdybyste si vybírali advokáta, lékaře nebo řemeslníka na rekonstrukci.

Nedávejte vždy na první dojem 

Je to dobrý nebo špatný makléř? Podívejte se na reálné výsledky a roky praxe, reputace prověřená dlouhou dobou hodně napoví. Nerozhodujte se podle prvního dojmu, protože ten i podle známého úsloví antických učenců je téměř vždy kladný. Vaši známí také mohou někoho doporučit, ale finální rozhodnutí je jen na vás. A možná máte úplně jiné preference než oni? Kritéria má každý zájemce vlastní, v tomto směru nerozhoduje, kolik metrů čtverečních má kancelář makléře. Zaměřte se raději na úplně jiné věci. Které z nich jsou dobrou indicií?

Výše provize je dvojsečná zbraň 

Velmi nízké procento provize naláká už na první pohled. Neznamená to však, že se makléř nebude nemovitosti věnovat tak, jak by měl? Příliš nízká hodnota je podezřelá, stejně jako nezvykle vysoká hodnota by vás měla spíše odradit než přitáhnout další pozornost. Nikdy se nebojte klást otázky. Berte v úvahu, že realitní makléř je někým, s kým se nerozloučíte už za týden. Pravděpodobně budete spolupracovat celé měsíce, prodej nemovitosti není žádným sprintem, který by skončil už příští víkend.

Kvalitní smlouva je základ 

Nejen v dnešní době platí, že co je psáno, to je také dáno. Prohlédněte si proto pečlivě celou zprostředkovatelskou smlouvu. Jednoznačnost bez řady poznámek pod čarou je základem budoucího úspěchu. Měli byste v každém případě dostat smlouvu na dobu určitou, bez zmínky o automatické prolongaci, protože tak by makléř nemusel nemovitost aktivně prodávat. A pokud byste chtěli odejít k někomu jinému, čekala by na vás tučná pokuta. Zeptejte se, zda je prodej nemovitostí jeho hlavní činností a náplní práce, nebo spíš něco, co je na vedlejší koleji. Kolik bytů už prodal? A proč byste si jej měli vybrat, jak by popsal své dovednosti? Rozhodují i kanály, kterými bude nemovitost propagována. Vhodně položené otázky jsou namístě, kvalifikovaný makléř by na ně měl vždy s úsměvem odpovědět.

 

 

 

 

 

 

volba-realitniho-maklere