Realitní obchody probíhají po celý rok, bez prohlídky se obvykle žádný nákup a prodej nemovitosti ani uskutečnit nemůže. Kupující chce vidět vše na vlastní oči, i když mu dobře zpracovaná videoprohlídka hodně napoví. Připravte si seznam otázek, na které by se mohl zájemce o byt zeptat a promyslete si jednotlivé odpovědi. Mějte po ruce fráze, ale také přesné a vyčerpávající údaje, které lze jednoduše doložit. Důvěryhodnost je na prvním místě. Je klíčové, abyste dodržovali dohodnuté termíny a přivítali zájemce v nemovitosti včas. Nezapomeňte na milý a přátelský tón konverzace. Vždyť každý dobrý obchodník ví, že je to právě vstřícnost, co mu pomohlo k řadě úspěšných dohod. Na co dalšího nezapomínat?

Připravte si všechny důležité dokumenty

Samozřejmě, pěkná kuchyňská linka je plusovým bodem, ale nezapomeňte, že zájemci o koupi budou chtít znát řadu podrobností. Měli byste vědět, jak je nemovitost stará, kdo ji přesně spravuje nebo jaká suma je nastřádaná ve fondu oprav a jak se s těmito prostředky v minulosti zacházelo. Stav střechy je další otázkou, jíž můžete na prohlídkách dostat a neměli byste působit zaskočeným dojmem.

Výhody si nevymýšlejte, buďte konkrétní 

Pěkná kavárna v ulici, blízkost vlakového nádraží, argumentujte vždy pozitivně a snažte se zájemce patřičně navnadit. Prohlídka bytu nebude zajímavá sama od sebe, musíte pro to vždy něco udělat a dobře zvládnutá sociální interakce je stavebním kamenem každého úspěchu. Vyvolejte v zájemci pocit, že lepší nemovitost by jen těžko hledal, pokud by ovšem nějakou našel. Začíná to už inzerátem s profesionálními fotografiemi. Proto je vhodné sladit své snažení s realitní kanceláří a nesnažit se prodávat nemovitost na vlastní pěst. RK obvykle spolupracuje s fotografem, který ví, jaký snímek vypadá dobře a je vhodný pro inzertní portály. Na první pohled se totiž odliší od jiných inzerátů, které mají například fotografie focené starším mobilním telefonem.

Postup prohlídky si promyslete předem 

Kudy vlastně půjdete? Na co budete odkazovat, jaké věci chcete zdůraznit? To vše si lze naplánovat dopředu a pak už jen vést zájemce o nemovitost po jednotlivých krocích. Bude to tak lepší, protože kdo má plán, ten se jej může držet a nemusí nutně improvizovat, což by se bezesporu poznalo už na první pohled. Neprodáváte jen byt, nabízíte nový domov se vším všudy. Negativa se snažte obrátit v pozitiva, například bytové družstvo chystá brzy nějakou investici, která odstraní nynější potíže. Snažte se nepodcenit zdánlivé drobnosti, jako je například oblečení při prohlídce, protože nejen zde platí, že šaty dělají člověka.

 

 

 

 

 

 

 

 

zajimava-prohlidka-bytu